خرید ریسه ال ای دی و قیمت ریسه شلنگی


همه چیزهایی که باید قبل از خرید در مورد ریسه LED بدانید

 

ریسه ال ای دی (LED)  چیست؟

ریسه ال ای دی محصولی جدید و همه کاره درنورپردازی هستند. انواع مختلفی دارند که شامل تفاوت های زیادی می باشند، اما در بیشتر موارد، آنها ویژگی های زیر را دارند:

 

متشکل از تعداد زیادی LED جداگانه که روی یک مدار باریک و انعطاف پذیر نصب شده اند .با برق DC، ولتاژ پایین کار می کنند.در طیف گسترده ای از رنگ ثابت و متغیر موجود هستند . پیچیده در یک قرقره بلند (معمولا 5 متر) که می تواند به طول بریده شود، و شامل چسب دو طرفه برای نصب است.

 

اجزای سازنده یک نوار LED

یک ریسه LED معمولاً 10-12 میلی متر عرض و حداکثر 5 متر طول دارد.

 

LED های جداگانه در امتداد نوار نصب می شوند، معمولاً با تراکم 60تا120 ال ای دی در هر متر.

 

 نوار ال ای دی

 

قسمت پشتی نوار LED شامل چسب دو طرفه است که از قبل یک طرف آن به ریسه ال ای دی چسبیده است و به سادگی می توانید با جدا کردن آسترطرف دیگر نوار LED را تقریباً روی هر سطحی نصب کنید. از آنجایی که مدار به گونه ای طراحی شده است که انعطاف پذیر باشد، نوارهای LED را می توان بر روی سطوح منحنی و ناهموار نصب کرد و در دیزاین های مختلف از این ریسه ها میتوان استفاده کرد که درمقاله چگونه خانه خود را به سادگی نور پردازی کنیم  در این مورد بیشتر توضیح داده ایم.

 

تعیین روشنایی نوار LED

روشنایی ریسه های LED با استفاده از لومن های متریک تعیین می شود. برخلاف لامپ‌های رشته‌ای، نوارهای LED می‌توانند سطوح کارایی متفاوتی داشته باشند، قبلا توضیح داده ایم که  رتبه‌بندی وات همیشه در تعیین بازده نور واقعی معنی‌دار ندارد.

 

لامپ رشته یی

 

روشنایی نوار LED معمولاً بر حسب لومن بر مترتوصیف می شود. یک نوار LED با کیفیت خوب باید حداقل 1500 لومن در هر متر روشنایی داشته باشد.

 

روشنایی نوار LED در درجه اول توسط سه عامل تعیین می شود:

 

خروجی نور در هرLED

تعداد LED در هر متر

توان مصرفی نوار LED در هرمتر

 

یک ریسه ی LED بدون مشخصات روشنایی معتبر نیست. باید مراقب نوارهای LED ارزان قیمتی باشید که ادعا می کنند روشنایی بالایی دارند، زیرا ممکن است LED خیلی زود خراب شده و کارایی بسیار پایینی داشته باشند.

 

 

چگالی LED و کشش قدرت

ممکن است با مدل های مختلف ال‌ای‌دی مانند 2835، 3528، 5050 یا 5730 برخورد کنید. در این مورد زیاد نگران نباشید، زیرا آنچه در نوار ال‌ای‌دی مهم‌تر است تعداد چیپ LED در هر متر و میزان مصرف برق در هر متر است.

 چگالی ال ای دی در نوار ال ای دی

 

چگالی LED تعیین  کننده ی فاصله بین LED ها و اینکه آیا نقاط روشن و نقاط تاریک بین LED وجود خواهد داشت یا خیر،است. تراکم بالاتر 120 LED در هر متر معمولاً بهترین و یکنواخت ترین اثر نوری را ارائه می دهد.  چیپ LED گران ترین جزء تولید نوار LED هستند، بنابراین هنگام مقایسه قیمت نوار LED حتماً تفاوت تراکم چیپ LED را در نظر بگیرید.

 

در مرحله بعد، توان مصرفی نور نوار LED را در هرمتر در نظر بگیرید. یک نوار LED با کیفیت خوب باید بتواند15 وات بر مترتوان مصرفی داشته باشد.

 

گزینه های رنگ نوار LED:

سفید

چراغ های نواری LED در سایه های مختلف سفید یا رنگ موجود هستند. به طور کلی، نور سفید مفیدترین و محبوب ترین گزینه برای کاربردهای نورپردازی داخلی است.

 

در توصیف رنگ‌ها و کیفیت‌های مختلف رنگ سفید، دمای رنگ (CCT) و شاخص رندر رنگ (CRI) دو معیاری هستند که باید در نظر داشته باشید.

 

دمای رنگ معیاری است برای اینکه چگونه رنگ نور "گرم" یا "سرد" به نظر می رسد. درخشش ملایم یک لامپ رشته ای سنتی دارای دمای رنگ پایین (2700K) است، در حالی که سفید روشن و نور طبیعی روز دارای دمای رنگ بالا (6500K) است.

شاخص نمود رنگ (CRI)چیست ؟ ( رندر رنگ چیست ؟ )

رندر رنگ معیاری است که نشان می دهد رنگ ها در زیر منبع نور چقدر دقیق ظاهر می شوند. در زیر ریسه LED با CRI پایین ، رنگ‌ها ممکن است مخدوش، شسته شده یا غیر قابل تشخیص به نظر برسند. محصولات LED با CRI بالا نوری را ارائه می دهند که به اشیاء اجازه می دهد تا به صورت طبیعی ظاهر شوند.

 

برای تصمیم گیری برای انتخاب دمای رنگ به کمک نیاز دارید؟ آموزش ما را اینجا ببینید.

رنگ ثابت و متغیر

گاهی اوقات، ممکن است به یک افکت رنگی تند و اشباع نیاز داشته باشید. برای این کار، ریسه ها ی رنگی ال ای دی می‌توانند جلوه‌های نورپردازی برجسته و تئاتری را ارائه دهند. رنگ‌ها در کل طیف در دسترس هستند - بنفش، آبی، سبز، کهربایی، قرمز - و حتی ماوراء بنفش یا مادون قرمز.لینک های زیر برای خرید آسان تر شما آمده است.

انواع ریسه دیجی کالا – قیمت ریسه جادویی دیجی کالا –  ریسه ال ای دی هفت رنگ دیجی کالا

 

انواع ریسه ی شلنگی – انواع ریسه رنگی

 تک رنگ ثابت و متغییر. یک نوار LED رنگ ثابت فقط یک رنگ را ساطع می کند، و درست مانند ریسه های LED سفید است که در بالا مورد بحث قرار دادیم .

ریسه LED متغییر از چندین کانال رنگی در یک ریسه  LED تشکیل شده است که شامل کانال‌های قرمز، سبز و آبی (RGB) است که به شما امکان می‌دهد به صورت پویا اجزای رنگی مختلف را با هم ترکیب کنید تا تقریباً به هر رنگی برسید.

 

ولتاژ ال ای دی نواری

اکثر ال ای دی نواری در ولتاژ 12 ولت یا 24 ولت DC پیکربندی شده اند. و برای اتصال باید از مبدل استفاده کرد .

 

توان = توان LED در هر متر x طول نوار LED برحسب متر

سناریوی مثالی برای اتصال 5 متر LED که مصرف برق ریسه  4 وات در هر متر است:

 

توان = 4 وات برمتر* 5 متر = 20 وات

مصرف برق در متر تقریباً همیشه در برگه اطلاعات نوار LED ذکر شده است.

 برای استفاده از منبع تغذیه مطمئن نیستید که بین 12 ولت و 24 ولت کدام را انتخاب کنید؟  معمولا 24 ولت بهترین گزینه است.

 

کانال های آلومینیومی و هیت سینک

با وجود راحتی استفاده از نوارهای LED نصب نوارهای LED در داخل یک کانال آلومینیومی، همراه با پوشش دیفیوزر، می تواند زیبایی را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

کانال های آلومینیومی معمولاً قطعات بلند آلومینیوم اکسترود شده به شکل U یا V هستند. نوار LED در قسمت پایین کانال با استفاده از چسب دو طرفه قرار می گیرد و محکم می شود. و با یک تکه ی پلاستیکی  پلی کربنات مات اطراف کانال آلومینیومی می چسبد.

ممکن است شنیده باشید که LED ها برای عملکرد خوب به مدیریت موثرحرارتی نیاز دارند. نوار LED به گونه ای طراحی شده اند که ده ها هزار ساعت بدون هیچگونه هیت سینک دوام می آورند. توجه داشته باشید زمانی که  ریسه روشن است با تماس دست گرم می شود ، اما افزایش دما بسیار کمتر از حد حرارتی LEDها است.